Col·legi Servator

info@servator.cat

Activitats

11-12-2014 · visita a la uab

El passat dimecres dia 3 de desembre de 2014, els alumnes de 4t d’ESO del col•legi Servator vam anar a visitar la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Sobre les 8 del matí, la classe i les professores Anna i Susanna, ens vam dirigir a l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat, situada a la Rambla. Al passar els torns, vam pujar al tren i al cap d’uns 15 minuts ja érem a l’estació de la UAB.
Vam esmorzar a la Plaça Cívica de la universitat, on hi passaven molts dels alumnes que estudien allà. Al cap d’una mitja hora, ens van oferir uns butlletins informatius dividits segons les branques que t’interessaven: Biociències, Ciències Socials i Jurídiques, Enginyeries, etc.
En acabar, va arribar un senyor que era qui ens va fer la visita per les instal•lacions de la universitat. Allà, a la Plaça Cívica, ens va parlar sobre el que faríem durant aquell dia, i a continuació ens vam dirigir a la Facultat de Ciències de la Comunicació, passant primer per la Facultat de Dret. A la Facultat de C.C., un professor de Fotografia ens va fer un tour per les instal•lacions de la facultat: vam veure un estudi de gravació (tipus ràdio), un de fotografia i un de televisió (tipus telediari).
Al sortir de la facultat, vam pujar a un autocar per fer un recorregut per tot el campus universitari. Vam veure altres edificis com ara el de la Facultat de Medecina, les quatre torres de la UAB que es veuen des de l’autopista (que representen les quatre branques del saber) i també vam passar per l’Eix Nord, una avinguda que porta fins a les facultats d’Educació, Traducció i Interpretació, Enginyeria i la de Lletres.
Al baixar de l’autocar, el “guia” ens va portar fins a la Facultat d’Enginyeria. Allà, tant el guia com una noia que ens acompanyava, ens van informar sobre la manera com puntuen les diferents proves de les PAU, quina modalitat de Batxillerat haurem de triar, les notes de tall de les carreres… També vam emplenar un fulletó per tal que la universitat ens enviés informació sobre les carreres. Al final de l’explicació, ens van passar un petit vídeo de la universitat.
Més tard, vam tornar a la Plaça Cívica on les professores ens van deixar uns 15 minuts de temps lliure per moure’ns per allà i comprar alguna cosa si volíem. Cap a les 13:15 hores, vam agafar el tren i sobre dos quarts de dues aproximadament, ja érem a Sabadell.
Tots vam tornar amb moltes ganes de treballar per poder accedir a la Universitat!!!

Carlos Baños i Nerea Romero

11-10-2014 · IAIA: MEMÒRIA HISTÒRICA

El passat dia 10 d'octubre els alumnes de 4t vam anar a veure una obra de teatre titulada "Iaia: memòria històrica". Una gran obra que ressegueix la història del nostre estat durant el segle XX des dels ulls d'una àvia de 95 anys, que sola a l'escenari, proposa un recorregut per la seva vida des de la infantesa a la joventut, de la maduresa a la vellesa. Un magnífic treball interpretatiu que barreja humor, tristesa, nostàlgia, però que sobretot ens convida a recuperar aquella memòria històrica que desgraciadament, molts governants s'entesten en voler esborrar, oblidant que un país que no recorda el seu passat està condemnat a repetir-lo.

02-06-2014 · un conte en anglès,

Divendres, 30 de maig, alguns alumnes de 4t d'ESO van explicar un conte en anglès, escrit per ells mateixos, als alumnes més petits de l'escola (P3, P4 i P5). El conte va estar acompanyat per una cançó per tal de consolidar el vocabulari après al llarg de la història. Aquesta sèrie de "Storytelling" seguirà durant dos divendres més. Esperem que tots en treguin una experiència ben positiva.

Clic per veure el conte

Clic per escoltar "Ten Little Indian Boys Nursery Rhymes Children Folk Song (Karaoke) "

( 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 )