Col·legi concertat amb la Generalitat de Catalunya
l'Escola Serveis Activitats Gabinet Psicopedagògic Acció Solidària l'Esborrador Galeria Contacte Escola de lleure Esports escolarsC. Ribot i Serra, 222
Sabadell
93 724 05 00
Activitats
Avui, el grup format per la Carmen, la Mary Mar, l'Andrés, el Jordi i l'Ainhoa han representat l'últim conte del trimestre als seus fillols i filloles d'EI - 4 anys. Aquest grup els ha preparat una història escrita per ells mateixos: "Desconeguts", amb la qual han entès la importància de fer cas dels consells dels pares a l'hora de confiar en persones que no són properes a nosaltres. L'han entès perfectament perquè han contestat molt bé les preguntes i, després, han compartit una estona de lectura.
Ahir, el grup format per la Flaviana, la Binta, la Noor i la María els van explicar l'últim conte del trimestre: "El flautista d'Hamelín", els fillols i filloles d'EI - 5 anys van entendre que no es pot jugar amb la gent amb enganys i que és important mantenir la paraula perquè si no la gent es pot sentir ofesa. El conte va comptar amb l'ajuda d'uns quants nens i nenes que van haver d'ajudar-los; primer, a buscar el conte, després, una bossa amb monedes d'or i, finalment van haver de fer de rates per tal d'ajudar al protagonista. Les màscares estaven molt ben elaborades, tal com podeu observar a les fotografies...
El dimarts 3 de desembre, els alumnes de 3r ESO van participar en una xerrada molt dinàmica on es va tractar les relacions a través de les pantalles. Es van abordar els conflictes que les xarxes socials o diferents aplicacions (com el WhatsApp) provoquen i es van proposar pràctiques per a un ús responsable evitant problemes i proposant solucions, tant individuals com col·lectives, sempre des de l’empatia.
Un dels objectius principals d’aquesta activitat és crear un espai de reflexió i estimular la capacitat crítica sobre l’ús de les pantalles i com ens relacionem a través d’elles. També reflexionar sobre l’aïllament i l’alienació que comporta un ús excessiu de les aplicacions que utilitzem. I identificar situacions de control/assetjament que es poden donar a través de les pantalles.
Cal promoure relacions interpersonals sanes i igualitàries, basades en el respecte i la no-dependència, tant en el marc de la parella con em d'altres relacions personals, i és per això que aquesta activitat ha estat molt profitosa perquè ha provocat en l’alumnat la necessitat d’una reflexió profunda al respecte d’aquest tema.
( 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82 - 83 - 84 - 85 - 86 - 87 - 88 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 )