Col·legi Servator

Col·legi concertat amb la Generalitat de Catalunya

l'Escola
Serveis
Activitats
Gabinet Psicopedagògic
Acció Solidària
l'Esborrador
Galeria
Contacte
Escola de lleure
Esports escolars
moodle

C. Ribot i Serra, 222
Sabadell
93 724 05 00

info@servator.cat

Activitats


05-12-2019 · THE REAL PURSUIT. 3R D'ESO

El passat 29 de novembre, la creu Roja de Sabadell ens va venir a fer un taller anomenat: The Real Pursuit, un joc de simulació que està basat en històries reals i que pretén sensibilitzar sobre les persones refugiades i el periple que pateixen quan han de fugir dels seus països d’origen. A través del joc de els alumnes han de prendre decisions que permetin protegir les persones i les seves famílies de les adversitats, sense oblidar que la qüestió migratòria està impregnada del context i de l'atzar com elements incontrolables. Tres taulells de joc amb el mapa mundi, targetes de preguntes i desenes de fitxes, conformen un joc que es desenvolupa a Síria, Ucraïna, Hondures i Nigèria.
La crueltat dels contextos que hem descobert ens han fet prendre consciència de les situacions per les quals travessen les persones refugiades que es veuen obligades a buscar una nova vida lluny de casa seva.

04-12-2019 · Taller de contes 3r. d'ESO

Avui, el grup format per la Carmen, la Mary Mar, l'Andrés, el Jordi i l'Ainhoa han representat l'últim conte del trimestre als seus fillols i filloles d'EI - 4 anys. Aquest grup els ha preparat una història escrita per ells mateixos: "Desconeguts", amb la qual han entès la importància de fer cas dels consells dels pares a l'hora de confiar en persones que no són properes a nosaltres. L'han entès perfectament perquè han contestat molt bé les preguntes i, després, han compartit una estona de lectura.

04-12-2019 · RELACIONS A TRAVÉS DE LES PANTALLES

El dimarts 3 de desembre, els alumnes de 3r ESO van participar en una xerrada molt dinàmica on es va tractar les relacions a través de les pantalles. Es van abordar els conflictes que les xarxes socials o diferents aplicacions (com el WhatsApp) provoquen i es van proposar pràctiques per a un ús responsable evitant problemes i proposant solucions, tant individuals com col·lectives, sempre des de l’empatia.
Un dels objectius principals d’aquesta activitat és crear un espai de reflexió i estimular la capacitat crítica sobre l’ús de les pantalles i com ens relacionem a través d’elles. També reflexionar sobre l’aïllament i l’alienació que comporta un ús excessiu de les aplicacions que utilitzem. I identificar situacions de control/assetjament que es poden donar a través de les pantalles.
Cal promoure relacions interpersonals sanes i igualitàries, basades en el respecte i la no-dependència, tant en el marc de la parella con em d'altres relacions personals, i és per això que aquesta activitat ha estat molt profitosa perquè ha provocat en l’alumnat la necessitat d’una reflexió profunda al respecte d’aquest tema.

( 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82 - 83 - 84 - 85 - 86 - 87 - 88 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 )